آشنایی با اصول طراحی آیکون

4 فوریه 2020 آموزشی

ایجاد یک مجموعه آیکون با کیفیت بالا نیاز به یک رویکرد متفکرانه، یک چشم آموزش دیده، کمی تکرار و تمرین زیادی دارد. در این مقاله اصول طراحی آیکون های باکیفیت ارائه شده است. هدف این است که شما را ویژگی های اصلی طراحی آیکون های عالی آشنا شوید.

طراحی آیکون

 

اصول طراحی آیکون

۱- وضوح

هدف اصلی یک آیکون برقراری ارتباط سریع با یک مفهوم است. در واقع آیکون ها نه تنها برای یک گروه از مردم قابل درک هستند، بلکه در فرهنگ ها، سنین و پیش زمینه ها جهانی هستند. مخاطبان خود را در نظر بگیرید و از استعاره ها و رنگ هایی که با آنها طنین انداز است استفاده کنید. به خاطر داشته باشید اگر آیکون طراحی شده بسیار انتزاعی باشد، ممکن است این طراحی بهترین راه حل نباشد. در این حالت آیکون را با یک برچسب متن همراه کنید یا یک جایگزین پیدا کنید.

۲- خوانایی

هنگامی که آیکونی قابل درک دارید، مطمئن شوید که قابل خواندن است. هنگام کار با اشکال مختلف، فضای کافی بین آنها بگذارید. حاشیه های ضخیم و زیاد باعث می شود که آیکون شما خوانا نباشد. Google Maps با آیکون های ترانزیت خود کار بسیار خوبی را انجام می دهد، در بسیار کوچک ولی خوانا.

آیکون های گوگل مپ

۳- هم ترازی

برای اطمینان از اینکه هر یک از آیکون ها متعادل هستند، عناصر خود را به صورت بصری تراز کنید. در آیکون پخش زیر مثلث در مرکز دایره قرار گرفته است. اما قسمت قاعده مثلث سنگینی بیشتری ایجاد می کند و آیکون را به سمت چپ متمایل کرده است. دقیقاً همانطور که تایپیست ها تنظیمات دقیقی را ایجاد می کنند تا توهم بصری تعادل را با یک تایپ ایجاد کنند. میکروسکوپ ها تنظیمات مشابهی را برای تعادل یک آیکون انجام می دهند.

هم ترازی آیکون ها در طراحی

۴- اختصار

ایده ای که فقط در چند کلمه به خوبی بیان شود کارآمد و ظریف است. اختصار برای طراحی آیکون مناسب است زیرا ما اغلب در بوم های کوچک کار می کنیم. برای طراحی آیکون های خود از مقدار مناسب جزئیات استفاده کنید و بیشتر از آنچه لازم دارید استفاده نکنید. در رابط کاربری، یک سبک کاهشی به این نکته توجه می کند و باعث می شود محتوا ایجاد شود.

ایجاد اختصار در طراحی آیکون

۵- ثبات

برای رسیدن به هماهنگی برای یک مجموعه آیکون، همان قوانین سبک را در کل حفظ کنید. هر آیکون دارای وزن بصری خاصی است که با پارامترهایی مانند پر کردن، ضخامت حاشیه ها، اندازه و شکل مشخص می شود. ثابت نگه داشتن این پارامترها در یک مجموعه باعث ایجاد ثبات می شود. داشتن اصول و قواعد روشن پیروی از آن بسیار مهم است. حفظ ثبات کار ساده ای نیست مخصوصا با یک مجموعه بزرگ آیکون و چندین طراح درگیر.

۶- شخصیت

هر مجموعه آیکون دارای تمایز است. چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند؟ چه می گوید در مورد نام تجاری؟ چه خلقی ایجاد می کند؟ رابط محبوب Waze وابستگی زیادی به آیکون های خود دارد.

آیکون های رابط کاربری waze

۷- راحتی در استفاده

مجموعه ای از آیکون ها پس از کشیدن به کمال انجام نمی شود. این کار نیاز به آزمایش و آماده سازی بیشتر دارد تا اطمینان حاصل شود که ساختن آیکون های جدید برای طراحان آسان است. طراحان می توانند از آنها در طرح های خود (برای صفحه ، چاپ و غیره) استفاده کنند و مهندسین آنها را برای تولید کدگذاری کنند.

 

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه