بهترین راه های چاپ طرح روی لباس

26 آوریل 2020 دیگر مطالب

اغلب انسان ها ترجیح میدهند از لباس هایی استفاده کنند که در کنار جنس و رنگ مناسبی که دارد، طرح روی آن نیز خاص و متفاوت باشند. برای این کار اولین گام انتخاب طرح روی لباس است. سپس روش چاپ روی لباس خود را برگزینید و در نهایت طرح را بر روی تیشرت یا شال و روسری یا هر لباسی که دوست دارید چاپ یا نقاشی کنید. برای انتخاب طرح یا عکس دلخواه خود میتوانید به وبسایت عکس ها سر بزنید و تمامی طرح هایی که در وبسایت Shutterstock وجود دارد را در سایت عکس ها دانلود نمایید .  راه های متفاوتی برای چاپ عکس روی لباس، پارچه یا شال و روسری وجود دارد. در این مقاله به چند ترفند برای چاپ روی لباس و پارچه اشاره خواهیم کرد.

 

نقاشی با رنگ ها برای طراحی روی لباس

چاپ روی لباس

در چاپ روی پارچه اولین بخش انتخاب طرح است. طرحی که متناسب با متریال شما باشد که ابن متریال ممکن است تیشرت، شال، روسری، ماک، لیوان یا هرچیز دیگری باشد. امروزه هیچ محدودیتی در انتخاب طرح و رنگ برای دستگاه های چاپ وجود ندارد و امکان چاپ روی هر محصولی وجود دارد. بعد از انتخاب عکس مهمترین قسمت انتخاب روش های چاپ میباشد.

 

برای دیدن تصاویر مشابه اینجا کلیک کنید

 

  • چاپ اسکرین ( screen printing) 

اگر شما لباسی دارید که سالهاست از آن استفاده میکنید و هنوز طرح روی آن سالم و بدون نقص است از این روش برای چاپ روی آن استفاده شده است. این روش با نام سیلک اسکرین هم شناخته میشود، روشی که انعکاس و چاپ طرح در آن به بهترین شکل انجام میشود. اما این روش معمولا برای تولید انبوه از یک طرح استفاده میشود و برای چاپ به تعداد کم مقرون به صرفه نیست. در این روش از صفحاتی که حاوی رنگ های طرح مورد نظر است برای پرس روی تیشرت استفاده میشود. کیفیت این نوع چاپ بسیار بالاست و با شستشوی زیاد هم کیفیت و زیبایی چاپ حفظ خواهد شد.

نقاط ضعفی نیز در این روش وجود دارد از جمله هزینه زیاد آن برای چاپ یک یا دو تیشرت یا شال میباشد. همچنین برای طرح هایی که کمی پیچیدگی دارند شاید انتخاب این روش انتخاب خوبی نباشد. این روش برای طرح هایی که محتوی تعداد رنگ های کمی است مناسب تر است.

 

 

 

  • چاپ سابلیمیشن ( dye sublimation ) 

این روش برای طرح های بزرگ و پیچیده مناسب است. اگر تیشرت، مانتو یا شالی را دیدید که پوشیده از طرح بود احتمال زیاد با این روش چاپ آماده شده. توجه به جنس پارچه در این روش چاپ از اهمیت زیادی برخوردار است. نتیجه کار روی پارچه های پلی استر جذابیت زیادی دارد و کیفیت خوبی دارد. شایان ذکر است که از همین روش برای چاپ روی شال و روسری، کلاه، مانتو، لیوان، پازل، قاب مبایل، پرده و روتختی، کوسن، جا سویچی و حتی کاشی و سرامیک  نیز استفاده میشود. چیزی که این نوع چاپ را منحصر به فرد میکند قابلیت چاپ روی اجسام مختلف با کیفیت بالا است بدون اینکه پاک شود یا حتی با مرور زمان از بین برود.

این روش نیز برای چاپ در تعداد بالا بیشتر مقرون به صرفه است و چاپ روی تعداد کم محصولات میتواند هزینه زیادی داشته باشد.

 

 

  • چاپ مستقیم بر پارچه ( DGT )

چاپ مستقیم روشی نسبتا جدید است. چاپگر های این روش بسیار گران قیمت هستند اما امکانات این دستگاه به شما اجازه میدهد رنگ ها و سایه های متعددی را روی پارچه به طور مستقیم چاپ کنید. این دستگاه گزینه بسیار مناسبی برای چاپ عکس های دقیق شما می باشد به خصوص عکس هایی که کیفیت و دقت بالایی دارند. این روش معمولا سخت و زمان بر است ولی برای چاپ روی تیشرت یا چاپ طرح روی لباس روش خوبی است. نسبت به سایر روش ها چاپ مستقیم روی پوشاک نیاز به مراقبت بیشتری دارد. بهتر است لباس را با آب سرد بشویید. از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید و تا جایی که امکان دارد قسمتی که عکس چاپ شده را اتو نکنید.

 

نقاشی روی لباس

نقاشی روی لباس راهی برای زندگی مجدد دادن به یک لباس است. لباس هایی که برایتان خسته کننده شده اند و نیاز به یک تغییر دارند تا دوباره به زندگی بازگردند. با مهارت پیدا کردن در نقاشی روی پارچه میتوانید طراح شخصی خود باشید. سعی کنید طرح های خود را ارتقا دهید و آنها را به خوبی روی پارچه منتقل کنید. انواع متفاوتی از رنگ پارچه و تکنیک های نقاشی روی لباس و پارچه وجود دارد. گاهی تنها با مقداری رنگ و یک براش میتوانید طرح ها، بافت ها و الگوهای زیبا بر پارچه ها و لباس های خود خلق کنید. ممکن است در ابتدا برایتان کمی سخت باشد ولی با اعتماد به نفس میتوانید یک اثر هنری جذاب خلق کنید.

طرح های مورد علاقه خود، برای چاپ یا نقاشی روی لباس هایی مثل تیشرت، شلوار، شال و همچنین روسری را متوانید در سایت عکسها پیدا کنید. این پترن ها از زیباترین و جدید ترین قالب های موجود برای لباس ها یا حتی ماگ و لیوان و… میباشد.

 

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه