۲۵ لوگو از برند های معروف و تاریخچه ی آنها

5 سپتامبر 2018 دیگر مطالب

۲۵ لوگو از برند های معروف و تاریخچه ی آنها

لوگوهای منحصر به فرد شرکت ها:

لوگو نقش مهمی در رشد و ارتقا یک شرکت دارد. امروزه اکثر مردم نسبت به محصولی که می خرند یا خدماتی که دریافت می کنند آگاه هستند. علاوه بر کیفیت، مشتریان به دیگر جنبه ها مانند مسئولیت اجتماعی، سازگاری با محیط زیست و هویت نام تجاری توجه می کنند.

در طول سالها، از یک نام تجاری بیشتر از یک نشان استفاده می شود . در واقع این نشانه ها، یک حافظه ی بصری و تاریخچه ای برای شرکت به وجود می آورند که منعکس کننده ی سنت ها ، ارزش ها و ویژگی های رقابتی است.

هنگامی که به لوگوی خاصی فکر می کنید متوجه می شوید که خاطرات و اطلاعات خاصی در ذهن شما نقش بسته می شود. برای مثال ، هنگامی که به لوگوی طلایی رنگ مک دونالد فکر می کنید نا خود آگاه به یاد چیزبرگرهای آبدار و خوشمزه می افتید.

یا هنگامی که لوگوی BMW را می بینید ذهن شما یک ماشین شیک را مسجم می کند که صاحب آن دارای سطح اجتماعی بالایی است. علاوه بر این ، یک لوگو به ذهن شما در رابطه با محصول و شرکتش شکل می دهد.

ما در این مقاله ۲۵ لوگوی برتر را انتخب کرده ایم . این کار در ابتدا با توجه به تنوع خیره کننده از طرح های زیبا، بسیار سخت بود. با این وجود توانستیم ! متاسفانه، برای برخی از لوگو ها موفق به پیدا کردن نویسندگان آنها نشدیم. در عین حال، در این لیست لوگوهایی وجود دارد که نتیجه تلاش سخت چندین طراح است.

برخی از شرکت ها لوگوی خود را بارها تغییر داده اند که ما مجبور شدیم بر روی طرح های برجسته متمرکز شویم.امیدواریم که اخواندن این مقاله باعث الهام بخشی به شما برای ایجاد یک اثر هنری شگفت انگیز شود.

نایک Nike

در ابتدا افسانه ی نایک از شرکت وارد کننده ی لوازم اسپرت blue ribbon آغاز شد. در سال ۱۹۷۱ این شرکت تصمیم گرفت که به تولید کفش ا اسپرت ادامه دهد و بنای این نام تجاری که امروزه نایک شناخته می شود ، گذاشته شد. جالب است بدانید که موسس نایک، فیلیپ نایت، لوگوی نایک (swoosh) را بی اهمیت میدید و طرفدار طرح های بزرگ نبود.

لوگوی نایک را کارولین داویدسون طراحی کرد و فقط ۳۵ دلار برای کارش سرمایه گذاری کرد. دیویدسون، با الهام از الهه یونانی نایک، می خواست با استفاده از این کار سرعت و جنبش ناگسستنی خود را نشان دهد. در سال ۱۹۷۸ ، تولید کنندگان کفش علامت مخصوص نایک را کمی پایین برده و کل لوگو را تیره تر کردند. هیچ کس به این فکر نمیکرد کرد که این طرح هندسی عجیب روزی در جهان معروف شود. باگذشت زمان علامت مخصوص (swoosh)‌ به اندازه ی کافی معروف شد و شرکت تصمیم گرفت که نام نایک را از داخل لوگو حذف کنند.

تاریخچه لوگوی نایک
لوگوگ نایک nike

کوکا کولا Coca Cola

شرط می بندیم که نمی دانستید لوگو کوکا کولا توسط یک حسابدار معمولی به نام فرانک میسون رابیسون طراحی شده است! بارزترین نماد این لوگو نوع فونت اسپنسر ظریف آن است که معمولا این سبک خوشنویسی است که در نامه ها و اسناد قرن ۱۹ یافت می شود. در سال ۱۸۹۰ شرکت تصمیم میگیرد که لوگوی خود را با پیج و تاب دادن کمی خاص تر کند.

پیچ و خم ایجاد شده در حرف C آن را شبیه به درخت گیلاس کرد که از آن گیلاس ها آویزان شده بودند . ولی طراحی جدید زیاد دوام نیاورد و امروزه ما کوکا کولا را با همان لوگویی که رابینسون طراحی کرده است میشناسم و بر روی بطری ها میبینیم . بعضی اوقات نمیتوان طرح اصلی و اولیه را شکست داد.

تاریخچه لوگوی کوکاکولا
لوگوی کوکاکولا cocacola

فورد Ford

آیا می دانستید که فورد موتور سومین شرکت خودرو سازی است که توسط هنری فورد به وجود آمده است؟ او اولین شرکت خود را از دست داد . دومین شرکت خودروسازی خود (‌که با نام کادیلاک شناخته شده است ) را با میل خود کنار گذاشت. اولین لوگوی طراحی شده برای این برند طرحی دایره شکل بود که در داخل آن اسم کارخانه و اطلاعات آن نوشته شده بود.

در سال ۱۹۲۷، با راه اندازی مدل جدید فورد ،مدل A، این برند تصمیم گرفت لوگوی شرکت را تغییر دهد. در حال حاضر این لوگو به شکل بیضی آبی رنگ است.

تاریخچه لوگوی فورد
لوگوی فورد ford

اپل Apple

لوگوی اپل توسط رونالد وین ، یکی از بنیانگذاران اپل ، طراحی شده است.ایده ی پشت این لوگو کشف انقلانی گرانش توسط نیوتن بود. همراه با لوگو نام کامل شرکت (Apple Computer co ) نیز بود. استیو جابز پس از مدتی خواستار تغییر لوگو شد و در سال ۱۹۷۷راب جانوف لوگویی در قالب سیب رنگارنگ طراحی کرد و به جای نام شرکت فقط نام اپل را نوشته شد.

هدف لوگو جدید جذب مخاطبان جوان و نشان دادن توانایی منحصر به فرد کامپیوتر برای نشان دادن رنگ ها بود.ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا یک سیب گاز زده ؟ پاسخ آن خنده دار است زیرا این کار برای جلوگیری از اشتباه بین سیب و گیلاس انجام شده است.

در سال ۱۹۸۴، با راه اندازی مکینتاش اپل ، این غول تکنولوژی تصمیم گرفت حالا که اپل به اندازه ی کافی معروف شده است اسم اپل را از لوگو حذف کند و این چگونگی حذف نام شرکت از لوگو است. از سال ۱۹۸۴ ، اپل به لوگوی خود وفادار است و تنها طرح و سایه هایی در آن ایجاد می کند.

تاریخچه لوگوی اپل
لوگوی اپل apple

پپسی Pepsi

در سال ۱۸۹۳ ، کالیب برادام همچین تصوری نمیکرد که لوگویی که طراحی می کند تبدیل به یک اثر نمادین در قرن بیستم شود و به فرهنگ مدرن شکل دهد. اولین تغییر این لوگو در سال ۱۹۶۲ صورت گرفت که در آن کلمه ی کولا حذف شد.

در حال حاضر کلمه ی پپسی بر روی یک آیکون دایره ای شکل قرمز ، سفید و آبی رنگ قرار دارد و این لوگو بر روی درب بطری ها است. بین سال های ۱۹۷۱ و ۲۰۰۵ طراحان لوگو به کار طراحی لوگوی ساده تر ادامه داد . در حال حاضر می توان مشاهده کرد که لوگوی پپسی به کمال خود رسیده است.

تاریخچه لوگوی پپسی
لوگوی پپسی pepsi

مرسدس بنز Mercedes Benz

لوگوی مرسدس بنز فعلی که شبیه به ستاره ای سه پر است بسیار متفاوت از طرح اولیه ی آن در اوایل قرن بیستم می باشد. اولین لوگو طرحی بیضی شکل بود که کلمه ی مرسدس در وسط آن نوشته شده است. آیا می دانید که چرا این برند مرسدس نامیده شده است ؟ این نام ، نام دختر زیبای گوتلیب دایملر بود.

هفت سال بعد ، در سال ۱۹۰۹ ، دایلمر دو علامت تجاری به شکل یک ستاره ی سه پر و یک ستاره چهار پر ثبت کرد که در ابتدا به عنوان نماد جدید شرکت انتخاب شد. از سال ۱۹۱۰ ، تمام خودرو های مرسدس بنز دارای نشان ستاره ای سه سر درخشان بر روی راداتور خود شدند. در سال ۱۹۱۶ ، ستاره درون دایره ای قرار گرفت که باعث شد شیک تر شود.

در سال ۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ لوگو دارای دایره ای دیگر شد که اسم مرسدس در لبه درونی آن نوشته شد. نشانه اس که امروزه همه ی ما آن را می شناسیم در سال ۱۹۲۱ طراحی شد . سال ۱۹۲۶ دوغول خودروسازی DMG و Benz با هم ادغام شدند و این زمانی است که شرکت مرسدس بنز متولد شد و یک علامت جدید ترکیبی از دو لوگوی قدیمی، ستاره ی سه پر DMG ، و تاج گل بنز بوجود آوردند.

نام مرسدس و بنز در لبه داخلی دایره نوشته شد . این لوگو زیبا و تاثیر گذار بود و تا سال ۱۹۹۶ شرکت از آن استفاده کرد .در همان زمان بود که متوجه شدند باید به عقب و به ریشه ی خود برگردند و از لوگوی که در سال ۱۹۲۱ استفاده می کردند ، دوباره استفاده کنند .طرحی از نشان DMG .

تاریخچه لوگوی مرسدس
لوگوی مرسدس mercedes

مک دونالد McDonald

مک دونالد در ابتدا با نام McDonald’s famous barbeque شناخته می شد . درلوگوی سال ۱۹۴۰ ، نام شرکت به طور کامل نوشته شده و کلمه famous در بین دو خط قرار گرفته بود .در سال ۱۹۴۸، نام تجاری این شرکت به Mcdonald’s famous hamburger تغییر یافت . در بین سال های ۱۹۴۸ و ۱۹۵۳ ، شرکت طرح با مزه ی سرآشپز speedee را در لوگوی خود اضافه کرد.

در سال ۱۹۶۰ ، مک دونالد لوگوی جدید خود را که نشانه ای طلایی رنگ که فرمی شبیه فرم حرف M داشت و توسط استنلی مستون طراحی شده بود را معرفی کرد و این لوگو تبدیل به نشانی جهانی شد که همه آن را میشناسند.

اما ماجرای تغییر لوگوی مک دونالد در اینجا به پایان نرسید. در سال ۱۹۶۸ ، حرف M صورت ساده تری به خود گرفت و کلمه مک دونالد به رنگ مشکی تغییر یافت. فقط در سال ۱۹۸۳ ، مک دونالد علامت M شناخته شده را در پشت زمینه ای قرمز رنگ قرار داد .در سال ۲۰۰۳ ، تصمیم گرفتند که شعار I’m Lovin’ را به لوگو اضافه کرد. در سال ۲۰۰۶ این مجموعه برآن شده که جزئیات را از لوگو حذف کنند و فقط نشانه M طلایی رنگ به عنوان لوگو در نظر گرفته شد

تاریخچه لوگوی مک دونالد
لوگوی مک دونالد McDonald

لیوایز Levi’s

در حال حاضر علامت Levi’s به دو صورت وجود دارد، یک لوگوی ساده سفید و ساده و یک لوگو با با دو اسب . لوگوی اسب ها را می توان بر روی شلوار های جین Levi’s مشاهده کرد که می خواهد بر کیفیت بالا و دوام آن تاکیید کند. ایده ی لوگوی قرمز در سال ۱۹۴۰ برای جلب توجه در میان تعداد زیادی از رقبا به وجود آمد. در سال ۱۹۶۹، لی وایز لوگوی دیگر خود را در قالب بال های خفاش توسط والتر لاندر و همکارانش طراحی کرد.

تاریخچه لوگوی لیوایز
لوگوی لیوایز Levi’s

برگر کینگ Burger KING

دومین ذنجیره بزرگ فست فود در جهان ، برگر کینگ، موفق به ساخت یک لوگوی دقیق و کاربردی شده اند. این لوگو در ابتدا به شکل پادشاهی بود که با افتخار بر روی همبرگر نشسته است که هنوز هم در برخی از تبلیغات از آن استفاده می شود.

در سال ۱۹۶۹ ، پادشاه توسط دو طناب سرنگون شد . و در سال ۱۹۹۸ لوگو کمی تغییر یافت و درون داره ای آبی رنگ به حالت سه بعدی قرار گرفت.

تاریخچه لوگوی برگر کینگ
لوگوی برگر کینگ Burger KING

گوگل Google

سابقه تاریخی گوگل از سال ۱۹۹۷ شروع می شود.. در آن سال ، نسخه خام امروزی گوگل در GIMP توسط سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران غول فناوری، به وجود آمد. افزودن علامت تعجب به نام آن، تلاش گوگل برای تقلید از طرح یاهو بود .

آنها متوجه شدند که تقلید کردن برای نام تجاری قدرتمندی مانند گوگل کار درستی نیست به همین خاطر روت کدر این علامت را در سال ۲۰۰۰ از لوگو گوگل حذف کرد. تصویر جدید گوگل محبوبیت بسیاری پیدا کرد و تا سال ۲۰۱۰ از آن استفاده کرد . در سال ۲۰۱۵ ، گوگل آخرین نسخه از لوگوی خود را رائه داد نمونه ای عالی از طرح گرافیکی عالی است.

تاریخچه لوگوی گوگل
لوگوی گوگل google

وارنر برادرز Warner Bros

هر کسی که طرفدار فیلم و سینما باشد لوگوی سپر مانند warner bros. را می شناسد. در سال ۱۹۲۳ اولین لوگوی این شرکت به شکل یک سپر با حرف های WB بوده است . در قسمت بالای این لوگو عکسی از استودیو فیلم بود که در سال ۱۹۲۹، مدیریت شرکت تصمیم گرفت که این عکس را با عبارت Warner Bros. Picture inc جایگزین کند.

در سال ۱۹۳۶-۳۷ طراحی جدید تمام نوشته های موجود در لوگو را حذف کرد. در سال ۱۹۳۷ تصویر سپر شکلی شبیه به الماس پیدا کرد.در سال ۱۹۴۸ پس از اولین فیلم رنگی ، لوگو از تک رنگی به رنگی بودن تغییر کرد. بین سال های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ رنگ سپر به رنگ آبی و زرد بود و حروف بزرگ WB به نظر از طلا ساخته شده بود.

در سال ۱۹۶۷ شاهد تغییرات زیادی شد زیرا مدیریت آن به شرکت هفت هنر داده شد. سپر ساده تر و زاویه دار تر شد و نام هفت هنر در زیر آن قرار گرفت. در سال ۱۹۷۲ ، WB از لوگویی استفاده کردند که شباهت به طرح قدیمی داشت. تا سال ۱۹۸۴ این لوگو تغییراتی کرد اما از آن سال به بعد از لوگوی قدیمی آبی و زرد خود استفاده کرد.

تاریخچه لوگوی وارنر برادرز
لوگوی وارنر برادرز Warner BROS

آی بی ام IBM

لوگوی IBM هنگامی به وجود آمد که شرکت Computing-Tabulating-Recording نام خود را به International Business Machines تغییر داد. از لحاظ منطقی تغییر نام شرکت باعث ایجاد تغییراتی عمده در هویت بصری شرکت شد. لوگو پیچیده CTR از سال ۱۹۱۱ به دنبال طرحی کاملا متفاوت بود .

آیکون دایره ای جدید عبارت کامل IBM را به شکل یک کره زمین میکرد .در سال ۱۹۴۷ ، پس از ارتقا فنی شرکت ، نام ساده تجاری IBM جایگزین لوگو شد.در سال ۱۹۵۶ یک طراح معروف به نام پل رند ، حروف در لوگو را به علت اهمیت و شهرت بی نظیر این شرکت پر رنگ تر کرد. در سال ۱۹۷۲ ، پس تغییرات زیاد استراتژی در موقعیت برند ، رند مجبور به ایجاد تغییراتی در لوگو شد و طرحی راه راه برای بیان سرعت و تنوع و پویایی طراحی کرد.

تاریخچه لوگوی IBM
لوگوی IBM

ناسا NASA

ناسا اولین بار در سال ۱۹۵۸ هنگامی که National Advisory Committee on Aeronautics سازماندهی شد ، کشف شد. همانطور که دیده میشه NASA تنها یک علامت نیست بلکه ترکیبی از سه نشانه است : یک نشانه ( مانند توپ)‌، لوگو و یک مهر (نشان) . این مهر به صورت حرفه ای و از روی یک ستاره ی واقعی ساخته شده است که اول توسط آیزنهاور تصویب شد و بعد از آن کندی آن را تغییر داد .

تاریخچه لوگوی ناسا
لوگوی ناسا nasa logo

ماکروسافت Microsoft

لوگو اصلی ماکروسافت در سال ۱۹۷۵ طراحی و تا سال ۱۹۷۹ از آن استفاده شد. در سال ۱۹۸۰ ، یک شرکت کامپیوتری علامتی ساده و شیک تری طراحی کرد . او عبارت ماکروسافت را در یک خط نوشت . در سال ۱۹۸۲، لوگوی ماکروسافت تغییر کرد و تغییر آن به این صورت بود که حرف O در آن بزرگتر شد تا بیشتر نظر ها را جلب کند .

طرفداران این محصول طراحی جدید را دوست داشتند تا اینکه در سال ۱۹۸۷ لغو شد و با واکنش های شدیدی رو به رو شد .در اواخر دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ ، مکروسافت تبدیل به غول فناوری و اطلاعات شد و لوگوی فعلی را طراحی کرد از لوگو های با کیفیت گرافیکی شد.

تاریخچه لوگوی مایکروسافت
لوگوی مایکروسافت microsoft

آدیداس Adidas

آدی داسلر مردی بسیار با استعداد بود . او تصمیم گرفت با قرار دادن سه خط در کنار یکدیگر در کفش های آدیداس آنها را در میان دیگر رقبا و برند ها ثابل شناسایی کند. با گذشت زمان این سه خط به لوگویی کامل تبدیل شد و تقریبا بدون تغییر مانده است. در دهه ۶۰ آدی داسلر و همسرش لوگویی دیگر طراحی کردند که شامل گلی سه پر بود.

در سال ۱۹۹۷ ، این تولید کننده کفش لوگوی جدید شرکت را معرفی کرد که با سه نوار انحرافی کوهی خوابیده را تشکیل میدادند. که در واقع این کوه برای چالش های پیش روی شرکت و اهداف مپرد نظر ایستاده است

تاریخچه لوگوی آدیداس
لوگوی آدیداسadidas

استارباکس Star Bucks

در سال ۱۹۷۱، بنیانگذار استارباکس به دنبال چیزی برای الهام گرفتن لوگوی تجاری خود بود که از چوبی حکاکی شده از قرن ۱۴ کمک گرفت. این حکاکی یک پری دریایی زیبا با دو دم را نشان می دهد . این تصویر قرار بود یکی از برجسته ترین طراحی خای گرافیک مدرن باشد.

نری هکلر با پیدا کردن نمونه ی اولیه ، یک پری دریایی برهنه با یک تاج را طراحی کرد(جالب است بدانید که شرکت قهوه در ابتدا به اسم شرکت قهوه ،چایی و ادویه شناخته شده بود). هکلر بعدها چند تغییر به اثر هنری خود اضافه کرد .

اولین طراحی مجدد در سال ۱۹۸۷ ، هنگامی که Giornale و استارباکس با هم ادغام شدند و یک برند را ایجاد کردند ، ایجاد شد.در ساال ۱۹۹۲ دوباره طرح خود را دوباره بازبینی کرد . در حال حاضر پری دریایی دارای یک لبخند اسرار آمیز است و دو دم آن نسبت به قبل کمتر در دید است . در سال ۲۰۱۱ ، یک تیم طراحی برای بهبود این لوگو با هم همکاری کردند. در این لوگو دایره خارج از بین رفت و رنگ پس زمینه از سیاه به سبز تغییر کرد.

تاریخچه لوگوی استارباکس
لوگوی استار باکس star bucks

فولکس واگن VolksWagen

این ماجرا زمانی آغاز شد که شرکت پورشه مسابقه ای برای پیدا کردن بهترین لوگو طراحی شده برای خودروی جدید فولکس واگن انجام داد .برنده ی این مسابقه طراحی به نام فرانتس ریمسایسس بود که توانست موتوری برای مدل Beetle در دهه ی ۳۰ طراحی کند.لوگوی سیاه سفید اصلی نشان دهنده اختصار کلمه VW و سواستیکا به عنوان بازتابی از حکومت هیتلر بود.

لوگوی دوم اثری از سواستیکا در خود نداشت و بیشتر شبیه یک چرخ دنده بود . پس از جنگ جهانی دوم ، تولید خودرو به دست بریتانیاییها افتاد و نام آن به Beetle تغییر پیدا کرد و اصلاح مفهوم آرم مورد بررسی قرار گرفت. در حالی که اختصار VW از سانسور جان سالم به در برد ، دایره ی آن به دلیل ارتباط آن با پرچم نازی ها حذف شد .

اما مدیریت بریتانیا موفق به پیدا کردن خریدار برای کارخانه فولکس نشد و مجبور به بازگردانی آن به دولت آلمان شد . با گذشت زمان لوگوی خودرو از سیاه و سفید به آبی و خاکستری روشن تغییر رنگ داد.

تاریخچه لوگوی فولکس واگن
لوگوی فولکس واگنvolkswagen

ویزا VISA

لوگوی ویزا همزمان با شکل گیری شرکتش به وجود آمد. درلوگوی اصلی ویزا اسم آن در بین دوخط بالایی و پایینی نوشته شده است که خط بالا آبی و پایین زرد رنگ است. در سال ۲۰۰۶، شرکت فونتی جالب و قابل توجه را برای لوگوی خود انتخاب کرد. در سال ۲۰۱۴ ، رنگ زرد از این لوگو حذف شد.

تاریخچه لوگوی ویزا
لوگوی ویزا Visa

شل Shell

شل شرکتی از محصولات نفتی است که نماد خود را با الهام از طبیعت انتخاب کرده است. روند تکامل شرکت شل این را نشان میدهد که یک شرکت چگونه از لوگویی پیچیده به لوگویی ساده رو می آورد . در سال ۱۹۰۰ ، این لوگو دارای طرحی سیاه و سفید بود .تقریبا ۵۰ سال بعد ، در سال ۱۹۴۸ ، لوگو به رنگ قرمز و زرد تغییر یافت.

این لوگو تقریبا سالها بدون تغییر باقی ماند . درسال ۱۹۹۹، شرکت تصمیم گرفت که نام شرکت را از این لوگو حذف کند و فقط بر اساس شکل قابل شناسایی باشد.

تاریخچه لوگوی شل
لوگوی شل shell

لگو Lego

لگو برای اولین بار در سال ۱۹۳۲ ساخته شد و اولین لگوی آن نمونه ی خوبی از مینیمالیسم در طراحی گرافیک بود. در واقع لوگویی بود که تنها حاوی نام شرکت بود. در سال ۱۹۳۶ ، این شرکت اسباب بازی سازی به لوگوی خود را مانند رنگین کمان رنگ کرد.

در سال ۱۹۵۰ ، تصمیم برآن شد تا نام لگو را درون دایره ای قرار دهند و کلمه ی Billund Danmark را زیر آن بنویسند. سه سال بعد ، شرکت لگو طرحی را ارئه کرده که در آن نام شرکت با رنگ سفید در پس زمینه ای قرمز رنگ نوشته شده است. در سال ۱۹۵۶ کلمه سیستم به زیر لوگو اضافه شد اما در سال ۱۹۷۳ آن را حذف کردند. لوگویی که امروزه از این شرکت میبینیم همان چیزی است که از سال ۱۹۹۸ استفاده شده .

تاریخچه لوگوی لگو
لوگوی لگو lego

اج پی hp

آیا می دانید که لوگوی شرکت hp از سال ۱۹۳۹ به بعد عملا هیج تغییری نکرده است ؟ در سال ۲۰۱۱ با کشیدن خطوط مورب برای نشان دادن حروف H و P سعی شد تا پویایی بیشتری در لوگو ایجاد شود. ولی این ایده شاید برای بهبود بر روی کاغذ باقی ماند.در نهایت این لوگو در سال ۲۰۱۶ به روز شد . در حال حاضر از حروف H و P در پس زمینه ای آبی رنگ استفاده می شود.

تاریخچه لوگوی اچ پی
لوگوی اچ پی hp

گپ GAP

در بین سال های ۱۹۶۹ و ۱۹۸۶ در لوگوی این شرکت فقط از نام تجاری آن استفاده شده است. در این لوگو کلمه GAP درون مربعی آبی رنگ قرار گرفته است . ساده و تاثیر گذار . در سال ۲۰۱۰ این شرکت برآن شد تا تغییری در لوگوی خود ایجاد کند اما با مخالفت شدید از مشتریان خود رو به رو شد و باز به لوگوی قبل خود باز گشت.

تاریخچه لوگوی گپ
لوگوی گپ GAP

کنون Canon

تنها طرفداران کنون میدانند که لوگوی اصلی کانن الهه رحمت و احترام بودایی ها را نشان می دهد . علاوه بر این ، این الهه نام خود را به اولین دوربین کانن قرض داده است . در سال ۱۹۳۵ ، این شرکت ژاپنی با یک موفقیت عظیم ، تولید خود را افزایش داد و هویت نام تجاری خود را اصلاح کرد. در نتیجه در سال ۱۹۵۶ ، لوگوی قرمز رنگی طراحی کرد که در حال حاضر همه آنرا می شناسد.

تاریخچه لوگوی کنون
لوگوی کنون Canon

بی ام و BMW

خودروی BMW نتیجه ادغام دو تولید کننده موتور های هواپیما ، Rapp Motorenwerke و Flugmaschinenfabrik متعلق به گوستاو اتو است . نمونه اولیه لوگو BMW علامتی دایره ای شکل که از مارک Rapp-Motorenwerke استفاده کرده است . این نشان پرچم سفید و آبی باواریا بود. لوگوی BMW دارای دوقطعه سفید و آبی در یک دایره سیاه بود.

پس از جنگ جهانی دوم که دیگر شرکت مجبور به تولید تجهیزات نظامی نبود، مشغول طراحی خودرو شد.در سال ۲۰۰۰ تغییرات قابل ملاحظه ای در لوگو ایجاد شد که حالتی سه بعدی به آن بخشید.

تاریخچه لوگوی بی ام و
لوگوی بی ام و bmw

آئودی Audi

اولین لوگو این شرکت تا سال ۱۹۳۲ استفاده شد.لوگوی آئودی الهام گرفته از شکل های سینوسی پیچیده و زیباست. در سال ۱۹۳۲ ، برای کاهش هزینه های در بحران اقتصادی ، آئودی با سه شرکت سازنده خودرو DKW، Horch و Wanderer ادغام شد . چنین تغییر ساختاری بزرگ منجر به طراحی لوگو جدید شد. هر یک از این دایره ها نشان دهنده ی یکی از این شرکت های متحد است.

در سال ۱۹۶۵ ، این شرکت نام خود را به آئودی تغییر داد و سپس توسط شرکت فولکس واگن خریداری شد. در سال ۲۰۰۹ ، در جشن ۱۰۰ سالگی آئودی ، لوگوی مشهور خود را تغییر داد و آن زرا زیبا تر کرد.

تاریخچه لوگوی آئودی
لوگوی آئودی Audi

برای مشاهده لوگوهای بیشتر به وبسایت axha.com مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه