ویدئو استوک چیست ؟

14 اکتبر 2020 مقالات

ویدئو استوک یا فوتیج، منبع خوبی برای سازندگان فیلم و صنعت تصویری است ، شما به عنوان یک ادیتور فیلم قطعا برای صحنه هایی از ویدئو ی خود به تصاویر از پیش آماده شده یا اصطلاحا استوک نیاز پیدا خواهید کرد. اگر در حال تولید فیلم ، فیلم سازی یا سایر زمینه های مرتبط هستید ، احتمالاً قبلاً در مورد آن چیزهایی شنیده اید. حقیقت این است که ، حتی اگر قبلاً چیزی در مورد تصاویر استوک نشنیده باشید ، هر روز صدها بار آن را مشاهده می کنید ، زیرا بیشتر تولیدات سمعی و بصری در تلویزیون ، فیلم ها و اینترنت از آن استفاده می کنند. اما ویدئو استوک چیست؟ و چگونه می توانید از آن برای بهبود کارهای ویدیویی خود استفاده کنید؟

ویدئو استوک

ویدئو استوک چیست ؟

ویدئو استوک ، قطعه ای از محتوای ویدئویی ، یک کلیپ یا عکس است (معمولاً کمتر از ۱ دقیقه است ، اما موارد استثنایی نیز وجود دارد) که در تولید ویدیوی بزرگتر قرار داده شده است و به طور خاص برای تولید نشده است.

این کلیپ ها می توانند حاصل از پروژه های دیگر یا عکس های بایگانی شده باشند. اما به تازگی ، تعداد بیشتری از مردم در حال ساختن ویدئو هایی هستند که تنها هدفشان فروش حق تولید کنندگان دیگر برای استفاده از آنها در تولیدات بزرگتر است.

این فیلمبرداران کلیپ ها را با دید کلی تری می گیرند ، عکس هایی که می توانند در طیف وسیعی از مفاهیم و سبک ها جای بگیرند و سپس تصاویری را برای استفاده از کلیپ ها در پروژه های بزرگتر ارائه می دهند. به ویدئو یی که این خصوصیت ها را داشته باشد، ویدئو استوک گفته می شود.

موارد استفاده از ویدئو استوک چیست ؟

حال که می دانید ویدئو استوک چیست بد نیست در مورد کاربرد های آن نیز صحبت شود. شما می توانید تمامی تصاویری که به آن ها دسترسی ندارید را از ویدئو های استوک بردارید. مثلا شما فیلیمی می سازید که می خواهید موقعیت آن را در ونیز نمایش دهید. از داخل یک خانه فیلم برداری می کنید و سپس برای نمایش صجنه های ونیز از ویدئو استوک استفاده می کنید. در این روش بجای اینکه هزینه ی سفر به ونیز و تجهیزات را بدهید تنها با خرید یک ویدئو ی استوک و یک ادیت دقیق به هدف خود می رسید.

سازندگان ویدئو ها و فیلمسازان از این روش زیاد استفاده می کنند. تصاویری که روزانه شما در تبلیغات، مستند ها و تلویزیون مشاهده می کنید از عکس استوک یا ویدئو های استوک تشکیل شده است. که ویرایشگران آن ها را به روش های گوناگونی تهیه می کنند.

خرید از شاتر استوک

مزایای استفاده از ویدئو ی استوک

استفاده از ویدئوی استوک می تواند بسیار کمک کننده باشد. در واقع این ویدئو ها به شما کمک می کند که مسائل را واقعی تر نشان بدهید. و یا خلا های پروژه های ویدئویی خود را پر کنید. به ظور کلی آن ها همیشه کیفیت زیادی دارند و می توان در پروژه های بزگ و اساسی نیز از آن ها استفاده کرد در ادامه مزایای آن ها را بررسی می کنیم:

می تواند داستان را بهتر تعریف کند

تصور کنید که شما در حال ادیت یک مستند هستید اگر تصاویری از زمان یا مکان وقوع یک حادثه در حین پخش صدای گویننده نمایش داده شود چقدر سطح ویدئوی شما بالا می رود؟ در این مواقع ویدئو های استوک کمک کننده خواهند بود.

ویدئوی استوک با کیفیت تر و حرفه ای تر است

شما برای ادیت فیلم ها به یک سری تصویر از پیش آماده نیاز دارید اما آیا می توان این کلیپ های با کیفیت مورد نطر را در کیفیت های ۴k در اینترنت به راحتی پیدا کرد؟ خیر. به همین سبب شما باید حتما از تصاویر استوک استفاده کنید.

صرفه جویی در زمان و هزینه

برای اینکه خلا های یک کلیپ ۱۰ دقیقه ایی را پر کنید به چند ثانیه ویدئو ی مرتبط، با کیفیت و زیبا نیاز دارید. حال به تصور کنید برای  چند ثانیه فیلم بخواهید دوربین و نور تهیه کنید و به لوکیشن مد نظرتان بروید. بجای این همه اقدام و هزینه کردن به راحتی می توانید از تصاویر استوک خود استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که ویدئو استوک چیست و چه مزایایی دارد. در نظر داشته باشید که اگر در هر مرحله از ساخت فیلم و یا کلیپ هایتان به ویدئو های از پیش آماده نیاز داشتید می توانید آن ها را از سایت شاتر استوک بخرید. سایت عکس ها واسطه ی خرید از شاتر استوک خواهد بود.

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه