آموزش ساخت فتومونتاژ در فتوشاپ

3 ژانویه 2021 مقالات

فتومونتاژ به معنی خلق ترکیبی از چندین تصویر یا عکس است. که به شیوه ای هنرمندانه ترکیب می گردند. در نتیجه ی این تصویر یک داستان جدید خلق می شود. مونتاژ شکل خاصی از هنر کلاژ است. ساخت فتومونتاژ کار تخصصی و سختی است شما می توانید برای راحتی و داشتن کیفیت ، تصاویر مونتاژ شده را از شاتر استوک دانلود کنید. تمامی تصاویر مونتاژ شده شاتر استوک در وبسایت عکسها قابل دانلود هستند. با ما همراه باشید با آموزش ساخت فتومونتاژ در فتوشاپ.

ابزار های فتومونتاژ

لایت روم

برای ایجاد افکت های نوری و پریست ها استفاده می کنند. که امکانات زیادی برای تنظیم نور و افکت دلخواه به عکس فراهم می کند.

فتوشاپ

فتومونتاژ با استفاده از نرم افزار های مختلفی مثل فتوشاپ و Corel ساخته می شوند. اولین قدم برای ساخت فتومونتاژ داشتن ایده مناسب است. اصلی ترین ابزار برای ساخت فتومونتاژ ، فتوشاپ است. ترکیب تصاویر ، ایجاد سایه و ایجاد عمق به تصاویر به وسیله فتوشاپ استفاده می شود. برای ساخت فتومونتاژ حرفه ای باید به مواردی مثل سایه ها ، نور و خط افق توجه کرد. تنها راه حرفه ای شدن در این راه تمرین و تمرین و تمرین است.

نحوه ساخت فتومونتاژ در فتوشاپ

  • مرحله ۱: یک فایل با اندازه ۲۰۰۰ در ۲۰۰۰ در فتوشاپ بسازید

ساخت فوتومونتاژ در فوتوشاپ

  • مرحله ۲: تصویر مورد نظر را با استفاده ابزار Polygonal Lasso باز کنید. ناحیه پلکان را با Move را انتخاب و وارد صفحه طراحی سفید کنید. آن را در نیمه پایین قاب قرار دهید.

آموزش ساخت فوتومونتاژ در فوتوشاپ

  • مرحله ۳: چند ناحیه ناخواسته نوری روی تصویر مشخص کنید. برای اصلاح یک لایه جدید بالای پلکان بسازید و آن را روی Clipping Mask قرار دهید. با فعال کردن Clone جزییات نمایش داده شده را می توانید حذف کنید.

 

آموزش ساخت فوتومونتاژ در فوتوشاپ

ساخت فوتومونتاژ در فوتوشاپ

  • مرحله ۴: در منوی Layer ، گزینه New Adjustment Layer را انتخاب کنید. اندازه Saturation را تا ۶۷- کاهش دهید.

ساخت فوتومونتاژ در فتوشاپ

  • مرحله ۵: با استفاده از ابزار Move تصویر جنگل را کشیده و وارد سند اصلی کنید. سپس روی آیکون دوم  پایین پنل  Layers کلیک کرده و یک ماسک به آن اضافه کنید. یک براش سیاه سافت انتخاب کنید تا بخش پایین را پاک کنید و پله ها را نمایان کنید.

نحوه ساخت فوتومونتاژ در فتوشاپ

نحوه ساخت فوتومونتاژ در فتوشاپ

  • مرحله ۶ : یک لایه تنظیمی adjustment با افکت curves ایجاد کرده و کمی جنگل را تاریک کنید.

آموزش ساخت فوتومونتاژ در فتوشاپ

  • مرحله ۷: به پلکان برگشته و لایه تنظیمی adjustment با افکت Curves در بالای لایه adjustment با افکت Hue/Saturation ایجاد کرده و روی ماسک لایه، از براش سافت سیاه استفاده کنید و Opacity را تا ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش دهید.

آموزش ساخت فوتومونتاژ در فتوشاپ

آموزش ساخت فوتومونتاژ در فتوشاپ

  • مرحله ۸ : یک لایه تنظیمی دیگر با adjustment با افکت Curves بسازید. تا نور روی پلکان را کاهش دهید. روی این ماسک لایه، روی بخش بالای پلکان بکشید. جون این بخش نور زیادی دریافت میکند تا بخش پایینی. بنابراین باید روشن تر باشد.

آموزش ساخت فوتومونتاژ در فتوشاپ

  • مرحله ۹ : یک لایه جدید اضافه کنید. حالت ترکیبی لایه را به Overlay با مقدار ۱۰۰ درصد Opacity تغییر دهید و آنرا با خاکستری ۵۰% پر کنید.

آموزش ساخت فوتومونتاژ در فتوشاپ

ابزار Dodge و Burn را فعال کنید. مقدار Midtones Range برای Exposure را حدودا ۱۵ الی ۲۰ درصد قرار دهید تا بالاترین پله را روشن کنید. ناحیه سایه پله پایینی را تاریک کنید. همینطور سایه را برای یکی از پله‌های پایینی بکشید.

 آموزش ساخت فوتومونتاژ در فتوشاپ

در نهایت کار

آموزش ساخت فتومونتاژ در فتوشاپ

خلاصه مطلب 

با آموزش ساخت فتومونتاژ در فتوشاپ باهم آشنا شدیم. این آموزش مثال کوچکی بود برای ساخت فتومونتاژ در فتوشاپ . اما همان طور که در بالا گفتیم ساخت فتومونتاژ کار بسیار تخصصی می باشد. یکی از راحت ترین کارها دانلود تصاویر با کیفیت آماده است. اگر شما هم  تجربه ساخت فتومونتاژ در فتوشاپ را دارید با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید. از این که با ما همراه بودید سپاس گذاریم.

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه