انواع کیف دوربین عکاسی کدام است

22 اکتبر 2019 مقالات

برای اینکه بتوانید برای دوربین عکاسی خود کیف مناسبی را انتخاب کنید، لازم است انواع کیف دوربین عکاسی را بشناسید. چنانچه مقاله های پیشین سایت عکسها در مورد عکاسی از طبیعت ، عکاسی از پرندگان ، عکاسی محصولات  خوانده باشید می توانید حدس بزنید که برای کاربری های مختلف، بهتر است از تجهیزات مناسب آن کاربری استفاده کرد تا بهترین نتیجه را داشته باشیم. اگر از عکاسان حرفه ای هستید و سال هاست که کار عکاسی را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، با انواع کیف دوربین های عکاسی نیز آشنایی دارید. این مقاله بیشتر برای افرادی است که به تازگی وارد این حرفه شده اند یا اینکه علاقه مند به عکاسی هستند و به دنبال انتخاب کیف مناسب برای دوربین خود هستند.

انواع کیف دوربین عکاسی :

اگر اندکی جست و جو کرده باشید دیده اید که طیف وسیعی از انواع کیف دوربین عکاسی در بازار موجود است. طبیعی است که با توجه به این طیف وسیع، قیمت کیف های دوربین نیز گستره وسیعی داشته باشد. نکته ضروری این است که بدانید چه کیفی، با چه امکاناتی نیاز شماست. در غیر این صورت در این بازار بزرگ دچار سردرگمی در انتخاب کیف مناسب خواهید شد و یا کیف مناسب خود را خریداری نمی کنید یا اینکه هزینه غیرمعقولی برای کیفی پرداخت میکنید که مناسب نیاز شما نیست و فراتر از امکاناتی است که شما انتظار دارید.

کیف های دوربین را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • کیف دوربین کوله ای
  • کیف های دوربین شانه آویز 
  • کیف دوربین سخت و مقاوم ( Hard Case )
  • کیف دوربین فشن
  • کیف دوربین پوزه ای (Holster)

کیف دوربین کوله ای

این نوع کیف دوربین به دو شکل عرضه می شود:

  • کیف دوربین کوله ای دوبند

 

کیف کوله ای دو بنداین نوع به شکل کوله پشتی تولید می شود. فضایی که برای دوربین و تجهیزات آن در این کوله پشتی در نظر گرفته شده است زیاد است و با توجه به دو بندی که در پشت تعبیه شده است، حمل کوله پشتی را بسیار آسان می کند. معمولا این گونه کیف های کوله ای جایی برای لپ تاپ نیز دارند تا عکاسانی که به صورت حرفه ای عکاسی می کنند کلیه امکانات را در اختیار داشته باشند.

  • کیف دوربین کوله ای تک بند

کیف کوله ای تک بند

این کیف ها را به اسم ” اسلینگ ” نیز می شناسند. فضای داخلی و شکل ظاهری این کیف شباهت بسیاری به کیف های کوله ای دوبند دارد با این تفاوت که این مدل تنها یک بند برای قرار گرفتن بر روی دوش دارد.

نقطه ضعفی که برای این مدل از کیف می توان عنوان کرد این است که به دلیل تک بند بودن و طراحی آن، به گونه ای که تنها روی یک شانه می تواند قرار گیرد، در صورتی که خسته شوید نمی توانید جای کوله را تعویض کنید و آن را بر روی شانه دیگرتان قرار دهید.

کیف های دوربین شانه آویز

کیف شانه آویز

چنانچه عکاسی خیابانی یا خبری می کنید و می خواهید سریع به دوربین خود دسترسی داشته باشید و آن را از کیف خود بیرون بیاورید، کیف های دوربین شانه آویز گزینه ی مناسبی است. بند این کیف ها به گونه ای طراحی شده است که می توانید آن را به صورت ضربدری بر روی شانه خود بیاندازید و کیف را به راحتی زیر بازوی خود جاگیر کنید. در این صورت زمانی که به دوربین نیاز دارید به راحتی می توانید درب کیف را، که از بالا باز می شود، گشوده و دوربین را خارج کنید.

کیف دوربین سخت و مقاوم یا Hard Case

کیف سخت

اگر عکاسی هستید که با اتوبوس و هواپیما زیاد سفر می کنید، پیشنهاد می کنیم از این نوع کیف تهیه نمایید. در این صورت می توانید با خیال راحت آن را به قسمت حمل بار بسپارید و نگران دوربین و سایر تجهیزات تان نباشید.

نکته ای که ممکن است به عنوان نقطه ضعف این نوع کیف دیده شود عدم حمل آسان آن است. کیف های سخت را معمولا به سختی می توان حمل کرد و روی زمین کشید. بنابراین عکاسان اغلب در کنار یک کیف دوربین سخت یک کیف شانه آویز یا کوله پشتی نیز دارند، به طوری که در زمان هایی که امکان حمل و همراه داشتن کیف سخت را ندارند، تجهیزات و لوازم ضروری خود را با آن حمل کنند.

کیف دوربین فشن

کیف دوربین فشن

کیف های دوربین عکاسی اغلب کاربردی ساخته و تولید می شوند و طراحی آن ها بیشتر از اینکه بر اساس زیبایی باشد، بر اساس کارایی آن است. در این بین بسیاری از برندهای معروف کیف هایی را تولید می کنند که بیشتر از طراحی عملکردی، طراحی بر اساس زیبایی و جذابیت ظاهری اهمیت دارد.

با دیدن این کیف ها معمولاً به یاد توریست ها ، کاوش گران و عکاسان مستند ها و فیلم ها می افتید. این نوع کیف اگرچه کارایی و مقاومت سایر کیف ها را ندارد، اما اغلب طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد و جیب ها و فضاهای داخلی جذابی و ویژه ای برای کارت حافظه ، باتری و سایر اقلام ضروری دوربین در نظر گرفته است. بدیهی است به دلیل طراحی خاص و توجه به جذابیت های ظاهری قیمت این نوع کیف معمولا از مدل های دیگر کمی بالاتر است.

کیف دوربین پوزه ای یا Holster

کیف پوزه ای

کیف دوربین هالستر در دسته کیف های کوچک قرار دارد و حمل بسیار آسانی دارد. این نوع کیف برای حمل یک دوربین و یک لنز طراحی شده است. باید دقت کنید که دوربینی که میخواهید در این کیف قرار دهید چه اندازه است و با توجه به اندازه آن کیف را انتخاب کنید چراکه در صورت کوچک یا بزرگ بودن کیف نتیجه مطلوب را نخواهد داشت و ممکن است باعث آسیب به دوربین شود.

درب این کیف ها معمولا از سمت بالا باز می شود و دوربین به صورت عمودی درون آن قرار می گیرد. اغلب جیب های کوچکی در اطراف کیف وجود دارد تا باتری اضافه ، کارت حافظه ، دستمال دوربین ، شارژر و اقلامی از این دست را در آن بگذارید. همچنین معمولاً کاور باران هم دارند تا در هنگام بارندگی آب به داخل کیف نفوذ نکند.

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه