تبلت طراحی چیست؟ مزایای استفاده از تبلت گرافیکی

30 ژوئن 2020 دیگر مطالب

شاید تا به حال نام تبلت گرافیکی یا تبلت طراحی را شنیده باشید. طراحان تصاویر دیجیتالی امروزه برای ترسیم طراح های خود از تبلت مخصوص به طراحی استفاده می کنند. اگر احساس می کنید برای کار خود به این ابزار نیاز دارید اما در مورد خرید خود شک دارید در ادامه با وب سایت عکس ها همراه شوید.

تبلت طراحی چیست؟

تبلت گرافیکی یک دستگاه ورودی سخت افزاری است که هنرمندان طراحی دیجیتال از آن استفاده می کنند، البته استفاده ی عمومی نیز دارد. تبلت مخصوص به طراحی  یک سطح سخت و پلاستیکی دارد. صفحه ی آن لمسی است و قلم یا حرکت قلم را به مانیتور منتقل می کند. استفاده از تبلت گرافیکی به آسانی طراحی با قلم است اما کار با آن ترفند هایی دارد که به مرور زمان این مهارت را کسب خواهید کرد.

اما چرا باید از تبلت طراحی استفاده کنیم؟

در ادامه مزیت های استفاده از تبلت گرافیکی را خواهیم گفت:

۱.امکان طراحی با حرکت طبیعی دست شما را فراهم می کند

یکی از مهم ترین ویژگی های تبلت گرافیکی این است که دست شما را برای طراحی باز می گذارد. شما به راحتی می توانید اشکال منحنی یا اشکال ظریف و پیچیده را بکشید. امکاناتی که یک تبلت مخصوص طراحی به شما می دهد قابل مقایسه با طراحی با ماوس نیست.

هنرمندان طراحی دیجیتال که معمولا با طراحی با نرم افزار های ادوبی مشکل دارند، می توانند با استفاده از این وسیله به راحتی کار خود را انجام دهند. با استفاده از این ابزار شما می توانید به راحتی طرحی که در سر دارید را به کامپیوتر منتقل کنید.

مقالات مرتبط:

بهترین موس ها برای طراحان

۲.حساسیت به میزان فشار دست

میزان فشار دست شما بر روی دستگاه تاثیر گذار است. البته این میزان بسته به میزان حساسیت دستگاه و نرم افزاری که شما استفاده می کنید، متغییر است. با استفاده از این دستگاه، طراحی با قلم برای شما در ابزار گرافیکی بازسازی می شود. مثلا اگر فشار دستتان زیاد باشد خطوط تیره می شود و اگر فشار دست را کم کنید خطوط نازک تر و کم رنگ تر ثبت می شوند.

تبلت مخصوص به طراحی

یک قلم حساس نیز می تواند برای ردیابی تصاویر چاپ شده فعلی استفاده شود، زیرا فشار موجود در کاغذ را تشخیص می دهد در این صورت می تواند در کپی کردن کارهای قدیمی تر و یا دیجیتالی کردن آن تصاویر به ما کمک کند.

۳.کاهش خطاهای ناشی از استرس و لرزش دست

تبلت گرافیکی به صورت کاملا خودکار لرزش دست شما را می گیرد. در این صورت بسیاری از نگرانی های شما راجع به لرزش دست و خراب شدن طرح بر طرف خواهد شد. تبلت گرافیکی با کامپیوتر شخصی و مک بوک سازگاری دارد و قلم آن به باتری یا اتصالات سیمی احتیاجی ندارد.

تبلت طراحی جلوی لرزش دست را می گیرد

مقالات مرتبط:

بهترین لپ تاپ برای طراحان گرافیک

۴.لذت طراحی در دنیای واقعی

وقتی که یک هنرمند، نقاش یا طراح، طرحی را می کشد و خلق می کند احساس خوش آیندی برایش دارد. زیرا قلم و کاغذ را حس می کند و می تواند آنچه در سر دارد را به وجود بیاورد. تبلت مخصوص به طراحی نیز این احساس را به وجود می آورد. شما حس میکنید در دنیای واقعی طراحی می کنید و هرچه را بخواهید طراحی می کنید.

تبلت گرافیکی

بهترین زمان وقتی است که با نرم افزار های ادوبی کار می کنید. به عنوان مثال فتوشاپ امکانات فوق العاده ای برای طراحی در اختیار می گذارد. شما برای اضافه کردن هر ایتم اختیارات زیادی دارید از انتخاب رنگ گرفته تا تنوع باور نکردنی قلم های نرم افزار.

۵.تنظیمات را سفارشی کنید

خوبی  تبلت طراحی این است که به راحتی می توان در آن ها تنظیمات را سفارشی کرد. شما می توانید میزان لمس را کنترل کنید و برای هر حرکت دکمه ای را تعریف کنید. اینکه چگونه از این ویژگی استفاده کنید در هر تبلتی متفاوت خواهد بود.

سفارشی سازی تنظیمات تبلت

مقالات مرتبط:

تفاوت ها و کاربرد های فتوشاپ و ایلاسریتور

۶.به آسانی به کامپیوتر وصل می شود

تبلت مخصوص به طراحی با استفاده از USB به کامپیوتر شما متصل می شوند، از طرف دیگر مدلهای بی سیم نیز امروزه برای استفاده سریع، در بازار وجود دارد.

اتصال تبلت گرافیکی به کامپیوتر

۷.تبلت طراحی سایز های متفاوتی دارد

تبلت مخصوص به طراحی در سایز های مختلفی در بازار ارائه می شوند. اگر شما یک طراح گرافیکی حرفه ای هستید به تبلت های بزرگ تری احتیاج دارید اما به طبع باید پول بیشتری نیز پرداخت کنید.

تبلت مخصوص به طراحی

۸.بهره وری و سرعت بیشتر

این شاید یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از تبلت گرافیکی باشد. افزایش سرعت و بهره وری کارتان را زمانی که با یک برنامه حرفه ای مانند Photoshop ، Illustrator و Adobe InDesign کار می کنید، به خوبی حس خواهید کرد.

کلام آخر

در این مقاله مزیت های استفاده از تبلت مخصوص به طراحی را بررسی کردیم. اینکه شما ترجیح می دهید از تبلت گرافیکی استفاده کنید یا خیر کاملا سلیقه ای است. تجربه ی خود در استفاده از تبلت طراحی را در قسمت کامنت برای ما بنویسید.

 

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
  1. دستتون درد نکنه💗🌹واقعا فوق العاده بود💞💓ممنون بابت مطالب مفیدتون ❤اما ممنوع میشم که قیمت و همینطور مارک های مختلف این تبلت فوق العاده رو در اختیار ما قرار بدید💖💕آتنا هستم ۱۶ سالمه

دستیار ترجمه