تفاوت تصاویر پیکسلی و بردار چیست؟

22 نوامبر 2020 مقالات

تفاوت تصاویر پیکسلی و بردار چیست ؟ این سوال متداولی است که توسط طراحان تازه کار ، مدیران وب ، بازاریابان و دیگران که آثار هنری را خلق و چاپ می کنند ، پرسیده می شود. وقت آن است که تفاوت بی تصاویر پیکسلی و برداری را روشن کنیم.

در این مقاله خواهیم گفت که:

  • تصویر پیکسلی چیست؟
  • تصویر برداری چیست؟
  • تصاویر پیکسلی و برداری چه تفاوتی دارند؟
  • چه زمانی باید از پیکسلی یا بردار استفاده کنید؟

تصویر شطرنجی چیست؟

تصاویر رستر که به عنوان bitmap نیز شناخته می شوند ، از پیکسل های رنگی منفرد تشکیل شده اند. هر پیکسل رنگی به تصویر کلی کمک می کند.

تصاویر رستر ممکن است با نقاشی های pointillist مقایسه شوند ، که با مجموعه ای از نقاط رنگی به رنگ جداگانه تشکیل شده اند. هر نقطه از نقاشی در یک نقاشی pointillist ممکن است یک پیکسل در یک تصویر شطرنجی را نشان دهد. وقتی به عنوان یک نقطه شخصی مشاهده می شود ، فقط یک رنگ است. اما هنگامی که به طور کلی مشاهده می شود ، نقاط رنگی نقاشی زنده و مفصلی را تشکیل می دهند. پیکسل های موجود در یک تصویر شطرنجی به همان روشی کار می کنند که جزئیات غنی و ویرایش پیکسل به پیکسل را فراهم می کند.

تفاوت تصاویر پیکسلی و بردار

تصویر برداری چیست؟

بر خلاف گرافیک شطرنجی ، که از پیکسل های رنگی تشکیل شده برای نمایش یک تصویر تشکیل شده است ، گرافیک برداری یا وکتور از مسیرهایی تشکیل شده است که هر کدام فرمول ریاضی (بردار) دارند که به آنها می گوید که چگونه شکل گرفته و با چه رنگی مرز یا پر شده است .

از آنجا که فرمول های ریاضی نحوه ارائه تصویر را حکم می کنند ، تصاویر برداری بدون توجه به اندازه ، ظاهر خود را حفظ می کنند. آنها می توانند بی نهایت مقیاس بندی شوند. تصاویر برداری را می توان در برنامه هایی مانند Illustrator ، CorelDraw و InkScape ایجاد و ویرایش کرد.

مقالات مرتبط:

معرفی بهترین سایت دانلود وکتور

تصاویر شطرنجی و گرافیک برداری چه تفاوتی دارند؟

ما در توضیحات مربوط به تفاوت های اصلی ، مزایا و معایب گرافیکی شطرنجی و بردار توضیح داده ایم. اکنون ، اجازه دهید آنها را برای اهداف مقایسه کنیم. در اینجا سه تفاوت مهم بین شطرنجی و بردار وجود دارد.

پیکسل در مقابل ریاضی

از آنجا که تصاویر شطرنجی از پیکسل های رنگی تشکیل شده برای تشکیل یک تصویر تشکیل شده اند ، بدون کاهش کیفیت نمی توان مقیاس بندی کرد. اگر یک شطرنجی را بزرگ کنید ، پیکسل می شود یا تار می شود. هرچه وضوح تصویر (پیکسل در هر اینچ) کمتر باشد ، برای حفظ کیفیت باید تصویر کوچکتر باشد.

مقالات مرتبط:

دانلود وکتور از شاتر استوک

گرافیک نزدیک به واقعیت

اگرچه می توان یک بردار را به یک عکس شبیه کرد ، اما تفاوت های ظریف رنگ های مخلوط ، سایه ، سایه و شیب ، تهیه یک نمایش واقعی از عکس با بردار را غیر ممکن می کند. حتی اگر این امکان وجود داشته باشد ، فرایند آن بسیار خسته کننده خواهد بود ، زیرا هر تغییر رنگی به ایجاد یک شکل جدید احتیاج دارد.

نوع و اندازه پرونده

متداول ترین انواع پرونده های شطرنجی شامل JPG ، GIF ، PNG ، TIF ، BMP و PSD است. متداول ترین انواع فایلهای برداری ، AI ، CDR و SVG هستند. هر دو رستر و بردار را می توان در قالب EPS و PDF ارائه کرد ، جایی که نرم افزار ایجاد کننده پرونده ، یک رستر یا یک فایل بردار را تعیین می کند.

برنامه های رایج ایجاد و ویرایش شامل Adobe Illustrator ، CorelDraw و InkScape است. مشهورترین ویرایشگرهای شطرنجی فتوشاپ (که قابلیت های برداری محدودی دارد) و GIMP هستند.

از آنجا که تصاویر تصادفی شده باید شامل تمام اطلاعات لازم برای ارائه تصویر (پیکسل ، رنگ ، ترتیب پیکسل و …) باشند ، می توانند اندازه پرونده های زیادی داشته باشند – و وضوح و ابعاد بالاتر ، پرونده بزرگتر است.

مقالات مرتبط:

تبدیل عکس به وکتور در ایلاستریتور

فشرده سازی می تواند به حداقل رساندن آن اندازه فایل کمک کند ، اما در مقایسه با بردارها ، رسترها فضای زیادی را اشغال می کنند. چرا؟ از آنجا که بردارها به محاسباتی که توسط برنامه هایی که آنها را بارگیری می کنند انجام می شوند ، اعتماد می کنند ، تنها اطلاعاتی که باید داشته باشند فرمول های ریاضی آنها هستند.

چه زمانی باید از شطرنجی یا بردار استفاده کنید؟

حال که با تفاوت تصاویر پیکسلی و بردار آشنا شدید بد نیست بدانید تصاویر رستر برای عکسها بهترین هستند ، در حالی که بردارها برای آرم ، تصاویر ، حکاکی ، حکاکی ، آثار هنری محصول ، تابلو و گلدوزی مناسب هستند. برخی تصاویر شطرنجی را به نقاشی ها و بردارها را به نقاشی تشبیه می کنند. اگر پروژه شما به ترکیب رنگ پیچیده ای مانند نقاشی نیاز دارد ، قالب رستری ترجیح داده می شود. اگر پروژه شما نیاز به اشکال مقیاس پذیر و رنگهای ثابت دارد ، مانند نقاشی ، بهترین انتخاب بردار است.

کلام آخر

اگر شما یک طراح سایت و یک طراح گرافیکی هستید، برای تسریع روند کاری خود به طرح های پیش آماده ی وکتور نیاز خواهید داشت. برای خرید این طرح ها از سایت های خارجی باید اکانت پریمیوم آن ها را داشته باشید . به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید از سایت شاتر استوک به سایت عکس ها مراجعه کنید.

 

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه