برترین تبلیغات سال ۲۰۱۸

23 سپتامبر 2019 مقالات

امروزه هنر تبلیغات در سر تا سر جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به گونه ای که کمپین های تبلیغاتی در هر گوشه از دنیا تشکیل می شود. بهترین تبلیغات دنیا در کشورهای مختلف مخاطبان بسیاری را به خود جلب می کنند تا بتوانند عنوان بهترین تبلیغات دنیا را از آن خود کنند. در بسیاری از تبلیغات ویدیو های پیش آماده و فوتیج ها  را از سایت های فروش فوتیج خریداری می کنند تا بتوانند هزینه های خود را تا حد امکان کاهش دهند. سایت عکس ها یکی از وب سایت هایی است که این امکان را بدون محدودیت در اختیار کاربران ایرانی گذاشته است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین تبلیغات سال ۲۰۱۸ بپردازیم. سالی که در واقع طیف وسیعی از بازاریابی را می توان دید، از احمقانه ترین و نیش دار ترین بازاریابی تا سنگین ترین و شگفت انگیز ترین بازاریابی.

مقدمه

با وجود همه دست و پنجه نرم کردن های صنعت در مورد اینکه آژانس های خلاق، گونه ای در حال نابودی است، ممکن است قحطی تبلیغات جاه طلبانه را در سال ۲۰۱۸ انتظار داشت. در عوص، دیدم زمانی که بازاریابان جسور، اعتقاد خود را بر روی آژانس های محرک می گذارند، می توانند اثری ایجاد کنند که نه تنها باعث برگرداندن فرهنگ نشود بلکه آن را به جلو سوق می دهد.

حال به تعدادی از تبلیغات برتر سال ۲۰۱۸ اشاره می کنیم:

KFC هنگ کنگ | ” گرم و تند “مرغ تند کی اف سی

کی اف سی هنگ کنگ

این تصاویر تبلیغاتی چاپی و محیط باز بهترین حالت برای هنر کلاسیک است: سادگی در مفهوم ، بی عیب و نقصی در اجرا و (زمانی که مفهوم را دریافت کردید) به گونه ای که خیره نشدن به آن غیر ممکن است. با جایگزین کردن آتش در تصاویر مختلف با مرغ سرخ شده و تند،  آژانس ogilvy هنگ کنگ کمپینی را ایجاد کرد که باعث تحسین در بین مصرف کنندگان و همتایان خلاقش شد. در حالی که Ogilvy ایده استفاده از مرغ سرخ شده را به عنوان آتش اختراع نکرد (تکنیکی که سالها در نقاط مختلف به عنوان بافت خلاق استفاده می شد) ، و مطمئناً آنها را کاملاً پخته اند.

 

 

 

پس از جشنواره ، آژانس DDB دوسلدورف کمپین – برجسته کردن زنانی که ممکن است در یک عکس تاریخی از آن ها غافل شوند – را با شور و شوق در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

Stabilo Boss

 

KFC انگلستان | “FCK”کی اف سی انگلستان

یک تبلیغ درخشان. یک استراتژی PR درخشان. این اثر چاپی از آژانس مادر در لندن ، یک کلاس استادی بود. زمانی که KFC در بریتانیا به دلیل کمبود غیرمنتظره مرغ مجبور به بسته شدن بسیاری از شعب شد، با واکنش های گسترده ای رو به رو شد. تصور اینکه چه پاسخی می تواند موج منفی را از بین ببرد بسیار سخت بود. اما با همکاری صمیمانه و سریع برند ، آژانس مادر تیتر تبلیغاتی چاپی FCK را در آن دوره ایجاد کرد. این تبلیغ طنز و در عین حال چشمگیر و جدی نشان داد که اگر لحن مناسب را پیدا کنید، عذرخواهی می تواند دوست داشتنی و شیرین باشد.

 

Nike | “به چیزی ایمان داشته باشید. حتی اگر به معنای فداکاری همه چیز باشد. “

نایک

ساده. قدرتمند. جسورانه. هدایت شده و در نهایت ، مؤثر. تصمیم نایک برای آغاز سی امین سالگرد برچسب “Just Do It” با محوریت آگهی Colin Kaepernick یکی بود که بیش از هر اقدام بازاریابی دیگری در سال ۲۰۱۸ ، شوکی در هر گوشه ای از فرهنگ وارد کرد.

راهنما و رونوشت هنری ، مثل همه تبلیغات ماندگار ، فریبنده ساده بود: چهره Kaepernick و تیتر “باور به چیزی. حتی اگر به معنای قربانی کردن همه چیز باشد.

حامیان Kaepernick و سایر بازیکنانی که در اعتراض به خشونت پلیس علیه آمریکایی های سیاهپوست زانو زده اند ، بلافاصله در پشت این تبلیغ تجمع کردند.  یک تبلیغ ، توییت شد و آن را به صدر گفتگو ها تبدیل کردند. چند هفته بعد ، مدیر عامل شرکت نایک با افزایش فروش رو به رو شد که گفته می شود ۶ میلیارد دلار به ارزیابی نایک اضافه شده است.

این یکی از آن تبلیغات بسیار نادر است که “نقطه عطف” محسوب خواهد شد و سالهای بسیاری به عنوان مرجع در آینده خواهد ماند. و مهمتر از همه ، تبلیغی است که مسئله اینکه آیا یک برند باید موضع گیری داشته باشد را در گفتگو ها و بحث ها مطرح می کند.

Greenpeace Canada | “زندگی را از اقیانوس های ما دریغ نکنید”

نی پلاستیکی و پرندگان اقیانوس نی پلاستیکی و ماهیان اقیانوس

بحث در مورد نقش مخرب پلاستیک های یکبار مصرف بر روی زندگی اقیانوس ها امسال به اوج خود رسید، برندهای اصلی از جمله Starbucks متعهد شدند که نی های پلاستیکی را از بین ببرند. شاید قدرتمندترین تصویری که برای این تغییر در مصرف کننده ایجاد شد، از طرف Greenpeace Canada و آژانس Rethink صورت گرفته باشد که تبلیغات چاپی آن به عنوان یک مشت در گلو هر بیننده احساس می شود. این یک تصویر قدرتمند و فراموش نشدنی است – تصویری که متأسفانه اغراق آمیز نیست.

زباله پلاستیکی و اقیانوس ها

موارد بالا تعدادی از بهترین تبلیغات دنیا در سال ۲۰۱۸ بود که در این مقاله به آن اشاره نمودیم. تبلیغات بیشتری هستند که در صدر تبلیغات جهان قرار دارند که در این مقاله نیامده است. نکته ای که در برتری این تبلیغات خود نمایی می کند خلاقیت و استفاده به جا از ابزار و کلام است. وجود کمپین های تبلیغاتی مختلف این امکان را به بازاریابان و صاحبان کسب کار می دهد که بتوانند با صرف هزینه ای متناسب با نوع فعالیت و برند خود تبلیغی شایسته داشته باشند.

 

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه