نحوه ی عکاسی از محصولات با موبایل

31 اکتبر 2020 مقالات

ارزش  محصولات شما و قابل اعتماد بودن برند شما اغلب بر اساس کیفیت ارائه تصویری شما قضاوت می شود. این بدان معناست که داشتن عکاسی از محصول با کیفیت و زیبا می تواند کمک زیادی به شما کند. اما اگر با موبایل عکاسی کنید همه چیز متفاوت است دیگر شما نیاز ندارید دوربین حرفه ایی داشته باشید و با مفاهیم مثلث نورهی، سرعت شاتر، دیافراگم و ایزو آشنا باشید و در این مفاهیم غرق شوید. در مقاله های قبلی در مورد عکاسی از محصولات دیجیکالا صحبت کردیم اما باید بدانید که همان قوانین را می توان با عکاسی موبایل ادغام کرد و به بهترین شکل عکس نهایی محصول را تهیه کرد. هر صاحب فروشگاهی توانایی سرمایه گذاری در یک استودیوی حرفه ای عکاسی را ندارد ، به ویژه هنگامی که تازه کار خود را شروع کرده است. عکاسی از محصولات با موبایل گزینه بسیار خوبی را فراهم می کند که به راحتی عکس های خود را تهیه و ارائه کنید.

تجهیزات لازم برای عکاسی از محصولات با موبایل

عکاسی از محصولات با موبایل ارزان تری روش عکاسی با موبایل است اما همچنان لوازمی نیاز دارد که بتوان با آن ها عکاسی را به صورت حرفه ای تری انجام داد. تجهیزات می تواند به عنوان قلب عکاسی باشد. بدون آن نمی توان کاری انجام داد. اما خوشبختابه برای عکاسی از محصولات با موبایل نیاز به عکاسی از محصولات با قیمت های بالا نیست. تنها چند مورد کوچک کار شما را راه می اندازد. در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

دوربین یا گوشی موبایل

برای عکاسی از محصول اولین چیزی که مورد نیاز است دوربین یا گوشی موبایل است. اگر بنا به استفاده از دوربین شد که تقریبا همه نوع دوربین ها برای کار شما مناسب است. عکس هایی که از محصولات می گیرید نباید کیفیت آنچنان داشته باشد و جزئیات در آن ها مشخص نیست بنابراین یک دوربین معمولی نیز عکس برای اینستاگرام و سایت را به به شما می دهد.

اما برای عکاسی از محصول با موبایل باید گفت که هر موبایلی مناسب نیست. جدیدترین گوشی های بازار در حال حاضر حداقل کیفیت مناسب را دارند اما گوشی های قدیمی چندان کیفیت ندارند. حتما اطمینان حاصل کنید که گوشی شما یک کیفیت مناسب به شما ارئه می کند وگرنه تلاش شما بی حاصل خواهد ماند.

سه پایه مناسب برا عکاسی

برای عکاسی آسان و دقیق بهتر است که یک سه پایه داشته باشید. در این صورت می توانید دقت کادر ها را بالا ببرید و حتی عکس ها را با زاویه ی یکسانی بگیرید. استفاده از سه پایه الزامی نیست اما می توان گفت که می تواند تا حدودی اثر بخش باشد. در حال حاضر سه پایه های معمولی و سبک وزن نیز می توان وزن یک گوشی را تحمل کند. پی می توان گفت یک سه چایه با قیمت کمتر از یک میلیون تومان کار شما را راه می اندازد.

بک گراند سفید

عکاسی از محصولات به یک زمینه ی سفید نیاز دارد. برای بهتر دیده شدن عکس معمولا در تمامی دنیا از بک گراند سفید ساده و یا طوسی کمرنگ استفاده می کنند. این رنگ ها باعث می شود که شی شما بیشتربه چشم بیاید. نکته ی جالب این است که نیاز نیست برای اینکار حتما ازپرده های رنگی عکاسی استفاده کنید. با خرید یه اتاق نور و یا خرید یک پارچه ی سفید ساده با رنگ مات می توانید بک گراند مورد نیاز خود را ایجاد کنید.

نور پردازی مناسب

یک از مهم ترین اصول در عکاسی محصولات با موبایل نور پردازی درست و دقیق است. اما اگر قرار باشد تجهیزات نوری قیمت بالا مانند کیت های نور تهیه کنید شاید پرداخت هزینه ها برایتان مشکل باشد. بنابراین باید از منابع نوری ارزان قیمت استفاده کنید. اولین و ساده ترین آن نور طبیعی است. میز خود را کنار یک پنجره بگذارید جایی که نور مستقیم خورشید نیست اما نور کافی به شما می رسد. در غیر این صورت می توانید از یک رینگ لایت و یا چراغ ال ای دی استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله در مورد اصول اولیه ی عکاسی از محصولات برای موبایل صحبت کردیم. برخی از افراد برای زیبا تر کردن عکس های خود از تصاویر پیش آماد یا وکتور ها برای طراحی استفاده می کنند. ایجاد قالب مناسب برای اینستاگرام با تم رنگی خاص در چنیدن سال اخیر بسیار مرسوم شده است. برای تهیه ی این عکس ها و فایل های استوک می توانید به شاتر استوک و یا فریپیک مراجعه کنید و عکس مد نظر خود را تهیه کنید.

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه