راه های کسب درآمد از عکاسی ، ریالی یا دلاری ؟!

21 جولای 2020 دیگر مطالب

اکثر کسانی که وارد حرفه ی عکاسی می شوند ابتدا به راه های کسب درآمد از عکاسی فکر نمی کنند. عکاسی مانند دیگر هنرها یک فعالیت مشتاقانه است و کمتر کسی به اجبار وارد این حرفه می شود. شاید به همین دلیل است که کسی در مورد روش کسب درآمد از عکاسی صحبت نمی کند. یک عکاس دوست دارد زندگی آرام و خلاقانه ای داشته باشد و بتواند اثری تولید کند که ارزش جهانی داشته باشد. اما باید توجه داشت عکاسی در عین حال که فعالیتی سرگرم کننده و جذاب است، پتانسیل تبدیل شدن به یک شغل پر در آمد را دارد. اگر می خواهید راه های کسب درآمد دلاری از عکاسی را بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

به عنوان یک عکاس چه راه های برای کسب درآمد از عکاسی دارم؟

فکر می کنید روش کسب درآمد از عکاسی سخت است و زمان زیادی می برد تا به درآمد خوبی برسید؟ بر خلاف آنچه فکر می کنید همه چیز پیش می رود. تنها مواردی که می گوییم را انجام دهید:

راه های کسب درآمد از عکاسی

هر طور شده مشتری های خود را از دست ندهید

ایده آل این است که یک استودیو لوکس در بهترین منطقه ی شهر داشته باشید، یه بنر خیلی بزرگ که چشم همه را در بیاورد. تجهیزات آخرین مدل که هیچکس هنوز از حضورش خبر ندارد. طبیعیست خیلی از ما بسیار ایده آل گرا هستیم و تا زمانی که به ایده آل خود نرسیم دست به کار نمی شوم. اولین پیشنهاد ما برای کسب درآمد از عکاسی این است که هر طور شده مشتری خود را از دست ندهید.  اگر تجهیزات کامل ندارید می توانید آن را اجاره کنید و اگر استودیو مناسب ندارید می توانید  در مکان های دیگری عکاسی کنید البته که عکاسی در فضای باز بسیار پر طرفدار شده است. برای شروع یک صفحه ی اینستاگرامی بسازید و به اطرافیانتان بگویید که شما پروژه های عکاسی قبول می کنید.

برخی از ژانر هایی که با تجهیزات کم می توانید کار کنید:

  • عکاسی بارداری ، عکاسی از نوزادان
  • عکاسی پرتره خانوادگی
  • عکاسی تبلیغاتی در محل
  • عکاسی از حیوانات

مقالات مرتبط:

اصول ترکیب بندی در عکاسی

روش کسب درآمد از عکاسی

کسب در آمد دلاری از عکاسی ، عکس های خود را به سایت های عکس استوک بفروشید

یکی از راه های کسب درآمد از عکاسی فروش عکس است. اگر یک مرجعی از عکس های با کیفیت در زمینه های مختلف دارید ، چرا آن ها را در سایت های فروش عکس استوک قرار نمی دهید؟ این یکی از آسان ترین روش ها برای کسب درآمد دلاری از عکاسی است. در سایت هایی مثل iStock ، BigStock ، ShutterStock به عنوان پخش کننده تصاویر ثبت نام کنید و مراحل را طبق روند زیر انجام دهید:

به عنوان یک پخش کننده تصاویر باید ثبت نام کنید، سپس اطلاعات عمومی در مورد خود بگذارید و مدارک شناسایی خود را بفرستید. و این روش کسب درآمد از عکاسی را امتحان کنید.

  • دستورالعمل های ارسال مطلب را بخوانید و با آن ها آشنا شوید
  • عکس های خود را آپلود کنید و توضیحات متا و توضیحات عکس را اضافه کنید و کلید واژه های مربوطه را در آن ها قرار دهید
  • عکس های استوک خود را به تایید برسانیددر مسابقه های عکاسی شرکت کنید

مقالات مرتبط:

قوانین فروش عکس در شاتر استاک

راه های کسب درآمد از عکاسی ، در مسابقه های عکاسی شرکت کنید

یکی از راه های کسب درآمد از عکاسی شرکت در مسابقه های عکاسی کشور های مختلف است. فکر می کنید برای شرکت در چنین مسابقه های مهارت کافی ندارید؟ اشتباه می کنید ! خیلی از افرادی که در این مسابقات شرکت می کنند متخصصین عکاسی نیستند. اکثر عکاسانی که در این نوع مسابقات شرکت می کنند افرادی عام و عکاسانی در همه سطوح کاری هستند. به شما  پیشنهاد می کنیم حتما این روش را امتحان کنید و با اعتماد به نفس زیاد عکس ها را برای مسابقات بفرستید. جایزه های آن ها شما را شگفت زده خواهد کرد.

یک بلاگ عکاسی یا یک کانال یوتیوب بسازید

بالاگر شدن در عین سادگی کار دشواری است. ولی خوبی این کار این است که همه می توانند این کار رو شروع کنند. اگر اهل قلم هستید و می توانید مقاله های کاربردی آموزشی تهیه کنید یکی از راه ها ایی که می توانید در آن به خوبی ایفای نقش کنید بلاگر عکاسی شدن است. می توانید راهنما های عکاسی تهیه کنید و یا از ترفند ها صحبت کنید. نقد و بررسی جدید ترین محصولات بازار برای عکاسان نیز می تواند بسیار جذاب باشد. روش کسب درآمد این است که بلاگر ها به راحتی با قبول تبلیغات در وب سایت خود در آمد خواهند داشت.

یکی از راه های جالب دیگر یوتیوبر شدن است. یوتیوبر کسی است که برای یوتیوب تولید محتوا می کند. همان نمونه محتوا هایی که پیشتر توضیح دادم را اینبار به صورت ویدئویی تهیه کنید. البته برای شروع کسب درآمد از عکاسی باید حداقل ۱۰۰۰ نفر عضو کانال شما باشند و ویدئو ها در سال گذشته ۴۰۰۰ ساعت دیده شده باشند.

روش کسب در آمد از عکاسی

 

بهترین روش کسب درآمد از عکاسی ، کسب و کار خود را در حوزه تخصصی جلو ببرید

خیلی ها خیلی کار ها انجام می دهند اما دنیا دنیای تخصص است. شاید ۲۰ سال پیش یک عکاس هر نوع عکسی که از او می خواستند را می گرفت و نهایتا مشتری از نتیجه راضی بود. اما اکنون اوضاع متفاوت است. بازار دست متخصص هاست. یکی از بهترین راه های کسب درآمد از عکاسی کار در یک ژانر و تخصص در آن است. پس از انتخاب حوزه خود حتما یک وب سایت تهیه کنید و فرآیند برندینگ را آغار کنید. باید همه شما را بشناسند چه کسانی که همشهری شما هستند و چه کسانی که در یک شهر یا کشور دیگر زندگی می کنند.

چرا باید در یک حوزه تخصصی کار کرد؟ سوال خیلی اساسی است. قطعا اگر در همه ی حوزه های عکاسی کار کنید به این معنا نیست که شما عکاس حرفه ای نیستید اما در عین حال عوام مردم شما را به یک تخصص نمی شناسند و این برنامه های بازاریابی شما را به مشکل مواجه می کند. مردم به سراغ عکاسی می روند که آن عکاس را به خوبی بشناسند. از طرفی هرچقدر سابقه کار بیشتری در یک حوزه داشته باشید تجهیزات و ایده های نابی برای عکاسی خواهید داشت. مثلا یک عکاس ورزشی به صورت تخصصی لنز های بسیار بزرگ تله دارد و از آن ها استفاده می کند، در بازی های بزرگ عکاسی کرده است و نحوه شکار عکس ها را به خوبی می داند برای همین یک عکاس معمولی نمی تواند اینکار را با کیفیت مد نظر انجام دهد.

 سخت و آسان

اکثر افراد مدام شرایط را باعث موفق نبودن خود می بینند. اما برای کسب درآمد  در تمامی حوزه ها باید ابتدا کمی در مورد راه های کسب درآمد از عکاسی بیشتر تحقیق کرد و سپس یکی از راه ها را انتخاب نمود. بدون شک روش هایی که در این مقاله مطرح شد ایده های بسیار کاربری و آسان هستند اما تنها در صورتی به این مساله پی خواهید برد که در طولانی مدت به یکی از این روش ها عمل کنید و در کار خود تداوم داشته باشید. وب سایت عکس ها شما را در کسب در آمد دلاری از عکاسی یاری خواهد کرد همچنین با خرید عکس از شاتر استوک می توانید از منابع زیادی برای مونتاژ عکس هایتان استفاده کنید.

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه