طراحان بخوانند، ۶ ایده برای جذب مخاطب دراینستاگرام

10 سپتامبر 2020 مقالات

داشتن یک وبلاگ تخصصی در یک سایت یا اینستاگرام یک سرمایه خارق العاده برای تجارت در زمینه طراحی شما است. اما فقط داشتن یک وبلاگ کافی نیست. برای اینکه وبلاگ شما واقعاً موثر باشد و به فروش شما کمک کند، بهتر است که برنامه ای استراتژیک برای آن وجود داشته باشد. اگر شما وقت زیادی برای آماده کردن پست های خود قرار دهید اما استراتژی نداشته باشید ممکن است تمامی تلاش شما از دست برود. در این مقاله در مورد ایده هایی برای جذب مخاطب در اینستاگرام و ساخت پورتفولیو صحبت خواهیم کرد.

چگونه از طریق پست بلاگ و اینستاگرام مخاطب بیشتری جذب کنیم؟

در حال حاضر در دنیای بازاریابی، محتوا حرف اول را می زند. اگر شما یک طراح حرفه ای هستید و به جذب بیشتر مخاطب می اندیشید، بهتر است در مورد روش های بازاریابی محتوایی بیشتر بدانید و در کار خود آن را استفاده کنید. اولین قدم برای نوشتن پست های بلاگ و جذب مخاطب در اینستاگرام این است که شما مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و طبق نیاز های آن ها استراتژی خود را تدوین کنید.

اگر از قابلیت های اینستاگرام و سایت خبر برای فروش و ساخت برند شخصی خبر داشته باشید، یک لحظه در مورد شروع کار خود درنگ نخواهید کرد. خوبی شغل های مربوط به طراحی این است که محدودیتی برای آن ها وجود ندارد و امکان طراحی پست های جذاب وجود دارد. در ادامه به برخی از ایده ها برای جذب بیشتر مخاطب اشاره می کنیم:

پورتفولیو ی طراحان

  • نمایش روند کاری

یکی از ایده های جذاب برای ساخت پست ها نمایش روند کاری است. از هر مرحله از کار خود عکس یا فیلم تهیه کنید و توضیحات را به بهترین شکل به مخاطب خود ارائه کنید. جالب است بدانید که این نوع محتوا حتی کسانی که خود کار طراحی نمی کنند را نیز جذاب می کند و باعث می شود که شما در نظر آن ها حرفه ایی تر به نظر برسید.

مقالات مرتبط:

گرافیست ها و طراحان ; مهارت های لازم در این شغل

  • ساخت پورتفولیو

داشتن پورتفولیو برای یک طراح حرفه ای بسیار واجب است. یعنی اگر فردی به دنبال طرح هایی فوق العاده باشد و حاضر باشد که برای آن ها هزینه کند قطعا به دنبال بستری است که بتواند نمونه کار های شما را ببیند. اینکه شما خود به صورت مستقیم نمونه کارها را ارسال کنید بسیار غیر حرفه ایی است.

برای ساخت پورتفولیو می توانید از قابلیت های شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده کنید اما اگر می خواهید حرفه ایی تر به نظر برسید پورتفولیوی خود را در شبکه ی تخصصی طراحان در سایت Behance بسازید و یا یک وب سایت شخصی داشته باشید. پورتفولیو مانند یک پشت صحنه کار می کند و مخاطب می تواند پروسه ی کاری و تلاش شما را به خوبی ببیند.

ساخت پورتفولیو

  • چرا دیگران باید از طرح های شما استفاده کنند

پست هایی در اینستاگرام یا بلاگ های خود در مورد اینکه چرا دیگران باید شما را انتخاب کنند بنویسید. مثلا اگر کار شما طراحی برند است، به مخاطبان خود بگویید که چرا باید یک طراح برند داشته باشند. پس از اینکه مخاطب با چرایی کار آشنا شد، وقت آن است که شما از قابلیت های خود برای انجام آن کار تعریف کنید.

  • پست هایی از روند و چگونگی طراحی

سرویس های پر مخاطب خود را انتخاب کنید و برای هر کدام از آن ها یک مثاله یا پست ویدئویی جذاب طراحی کنید. در این مجموعه ها شما می توانید آموزش گام به گام از روند کاری خود تهیه کنید برای مثلا اگر شما طراح لوگو هستید پروسه ی کاری طراحی لوگوی یکی از مشتریان خود را به همراه جزئیات توضیح دهید.

ممکن است به نظر برسد که این نوع پست ها برای مشتریان مفید نیستند و فقط همکاران شما را در این راه کمک می کند اما اینطور نیست. مخاطب شما به خوبی می تواند وجه تمایز شما با دیگر طراحان را متوجه شود و پس اینکه شما را حرفه ای تر از بقیه بداند برای شما کافیست.

مقالات مرتبط:

خرید از Shutterstock و اطلاع از قیمت ها

  • پست هایی با موضوع کارهایی که نباید انجام دهید

از لحاظ روانشناسی ذهن انسان به افعال منفی و هشدار ها توجه بیشتری دارد. اگر می خواهید مقالات و پست های شما جذاب تر به نظر برسد. از افعال منفی در عنوان های خود استفاده کنید. مثلا موضوعاتی نظیر “۳ اشتباه متداول در برند سازی” یا “اشتباهاتی که طراحان انجام می دهند” بنویسید.

  • در مورد پیام و رسالت خود افراد را آگاه کنید

صحبت در مورد علاقمندی ها، نحوه ای که مشکلات را شما برای دیگران بر طرف می کنید ، یک بخش بسیار مهم برای هر بیزینسی خواهد بود. مخاطبین باید متوجه بشوند که رسالت شما چیست. در مورد اینکه دقیقا چه کاری انجام می دهید، از چه ابزار ها و منابعی استفاده می کنید با مخاطبان خود صحبت کنید.

کلام آخر

در این مقاله روش هایی را برای جذب مخاطب و امکان فروش بیشتر برای شما توضیح دادیم. داشتن برند شخصی و معرفی آن برند به بهترین شکل ممکن می تواند شما را مشهور سازد و درآمد خوبی برای شما به همراه داشته باشد. فقط کافیست که شما مدت زمانی را برای تولید محتوا و ارائه ی خدمات خود به مشتریان در نظر بگیرید. اگر برای تولید محتوای خود به تصویر و فایل های لایه باز نیاز دارید می توانید، خرید از شاتر استوک را از طریق سایت عکس ها انجام دهید.

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه