عکاسی محصولات دیجیکالا | چند نکته ی کلیدی

22 جولای 2020 دیگر مطالب

اگر این مقاله را می خوانید قطعا می دانید که دیجیکالا به بهترین پلتفرم فروش آنلاین در ایران تبدیل شده است. مهم نیست اگر سایت مخصوص به کسب و کار خود را ندارید، شما می توانید به سادگی محصولات خود را در این سایت درج کنید و خود یکی از فروشندگان دیجی کالا شوید. شروع کار سخت و پیچیده نیست ، ابتدا یک پنل می سازید و اطلاعات خود را در آن وارد می کنید. سپس چند دوره ی آموزشی اجباری را می گذرانید و پس از آن اکانت شما ساخته می شود. مرحله بعدی درج محصولات است. برای درج محصول باید عکس های فروشگاهی داشته باشید به همین سبب این مقاله برای راهنمایی عکاسی محصولات دیجیکالا آماده شده است. در نظر داشته باشید اگر عکس های شما مناسب نباشد، محصول شما نمایش داده نمی شود و مدام از طرف دیجیکالا رد می شوند.

برای عکاسی محصولات دیجیکالا باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

عکاسی محصولات دیجیکالا قوانین خاص خود را دارد. در ادامه این قوانین را کمی بازتر می کنیم:

به زاویه عکس ها توجه کنید

در دیجیکالا شما باید حداقل دو عکس با زاویه های متفاوت از محصول خود داشته باشید. هنگامی که آلبوم عکس خود را وارد می کنید یکی از عکس ها باید به عنوان عکس اول و اصلی انتخاب شود. اولین عکس باید ماهیت کلی جنس را نشان دهد و به صورت عمود باشد. عکس اولیه به هیچ وجه نباید زاویه داشته باشد. البته برخی از محصولات زاویه های متفاوتی دارند استثنا محسوب می شوند. به عکس زیر توجه کنید.

 

عکاسی محصولات دیجیکالا

از عکس اصلی که بگذریم، عکس های بعدی می توانند عکس هایی با زاویه های متفاوت باشند. به شما پیشنهاد می کنیم یک عکس از روی محصول یک عکس از پشت محصول و یک عکس از زاویه نزدیک به صورت کلوز آپ وجود داشته باشد. هرچه محصول شما پیچیده تر باشد بهتر است که عکس های بیشتری وجود داشته باشد. راحت تر بگوییم تصور کنید قرار است حس کنجکاوی خریدار را بر طرف کنید شما باید بتوانید با این عکس ها به تمامی سوالات مشتری پاسخ بدهید.

مقالات مرتبط:

عکاسی از محصولات، نکاتی که باید بدانید

عکس های فروشگاهی باید پشت سفید باشند

قاعده ی اصلی این است که عکس ها پس زمینه ای سفید رنگ بدون هایلایت های اضافی و ساده داشته باشند. این کار را باید با فتوشاپ انجام بدهید. تمامی عکس ها را با ابزار در فتوشاپ انتخاب کنید و پشت زمینه ی آن ها را سفید کنید. البته به جز عکس اصلی می توانید عکس های چیدمان نیز در دیجیکالا بار گذاری کنید.

 عکاسی محصولات دیجیکالا در خانه یا دفتر کار

اگر به تازگی فروشنده دیجیکالا شده اید و نمی خواهید برای عکاسی زیاد هزینه کنید به شما پیشنهاد می کنیم که در خانه یا دفتر کار خود عکاسی کنید. اگر وسایل شما کوچک هستند به آسانی با یک گوشی موبایل و نور پردازی مناسب عکس ها را بگیرید. نور شما میتواند یک منبع نور حرفه ای باشد و یا یک لامپ و مهتابی ساده. در ضمن قابلیت اصلاح رنگ و نور در ویرایش نیز وجود دارد. عکاسی با اتاق نور ساده ترین و سریع ترین روش عکاسی از محصولات است. این اتاقک ها سبک و قابل حمل هستند و در ابعاد ۴۰*۴۰ سانتی متر تا ۱٫۵ *۲ متر وجود دارند. پس دامنه وسیعی از محصولات را می توان با آن ها عکاسی کرد. در هر مرحله از کار اگر از عکس های خود ناراضی بودید می توانید از خدمات کارخانه ی محتوای دیجی کالا استفاده کنید.

عکاسی محصول با اتاق نور

 

مقالات مرتبط:

اصول کادربندی در عکاسی

سایز و نسبت ابعاد تصویر

سایز و نسبت ابعاد عکس به یک دیگر بسیار مهم هستند و اگر این دو فاکتور را اهمیت ندهید، پلتفرم  تصاویر را رد می کند. ابعاد عکس ها باید در سایز ۶۰۰*۶۰۰ یا ۲۵۰۰*۲۵۰۰ باشند. نسبت عکس ها بین ۵۰ درصد ۷۰ باشد. نباید اجسام در عکس بسیار کوچک دیده شوند.

 

در این مقاله چند نکته اساسی برای عکاسی محصولات دیجیکالا را بررسی کردیم. با رعایت این چند نکته ساده به آسانی می توانید تاییده ی دیجیکالا را بگیرید و فرآیند درج محصول را کوتاه کنید. اگر در این مورد سوالی داشتید می توانید در قسمت کامنت بپرسید.

اشتراک گذاری

پیام شما

ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید
دستیار ترجمه